DELab UW uczy analiz danych

W ostat­ni week­end zakoń­czy­li­śmy pierw­szą edy­cję naszej Let­niej Szko­ły Ana­liz Danych. W trwa­ją­cych 5 dni warsz­ta­tach wzię­ło udział 20 osób, w więk­szo­ści stu­den­tów i świe­żych absol­wen­tów głów­nie kie­run­ków spo­łecz­nych – psy­cho­lo­gii, socjo­lo­gii i eko­no­mii. Celem Szko­ły było przy­bli­że­nie uczest­ni­kom pro­gra­mi­stycz­nych tech­nik eks­plo­ra­cji danych z uży­ciem ana­li­tycz­nych narzę­dzi opar­tych o język pro­gra­mo­wa­nia Python. Ostat­nie­go dnia uczest­ni­cy, z któ­rych więk­szość przy­szła do nas z zero­wym doświad­cze­niem pro­gra­mi­stycz­nym, pre­zen­to­wa­li już wyni­ki gru­po­wych pro­jek­tów ana­li­tycz­nych, nad któ­ry­mi pra­co­wa­li przez kil­ka poprzed­nich godzin.

IMAG0622

Głów­ny­mi umie­jęt­no­ścia­mi, któ­re prze­ka­zy­wa­li nasi instruk­to­rzy – Piotr Mig­dałJulian Zubek – były pod­sta­wy pro­gra­mo­wa­nia w Pytho­nie, róż­ne­go rodza­ju tech­ni­ki prze­twa­rza­nia zbio­rów danych i ich eks­plo­ra­cji, a tak­że meto­dy poszu­ki­wa­nia zależ­no­ści mię­dzy zmien­ny­mi i ich wizu­ali­za­cji. Otrzy­ma­li­śmy infor­ma­cje, że nie­któ­rzy z uczest­ni­ków posłu­gu­ją się już Pytho­nem swo­ich pro­jek­tach analitycznych.

 

Scroll to Top