Gdy myślimy o wirtualnej rzeczywistości, przed oczami mamy doświadczenie świata bez wychodzenia z domu – eksplorowanie innej rzeczywistości, przestrzenie związane z rozrywką czy doświadczania nowego z wykorzystaniem gogli VR. Tymczasem VR wkracza coraz śmielej do edukacji, coraz więcej programów opiera się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji i rzeczywistości wirtualnej, która może nas zabrać do krainy nauki nieco bardziej empirycznie. Do czego w nauce może zostać wykorzystany VR?
O tym, do czego w nauce, także na Uniwersytecie Warszawskim, wykorzystać można wirtualną rzeczywistość opowiada dr Dorota Celińska-Kopczyńska (Instytut Informatyki na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Nauk Ekonomicznych UW), odpowiadając na pytania dr Justyny Pokojskiej o:
- przykłady wykorzystania VR w edukacji,
- projekt, w którym wykorzystuje się VR do nauczania geometrii nieeuklidesowej,
- problemy z wirtualną rzeczywistością – w szczególności z czasem, jaki możemy w niej przebywać,
- trójkąt złożony z trzech kątów prostych oraz założenia geometrii nieeuklidesowej,
- powody, dla których rafa koralowa lub listek sałaty przyjmują określony kształt,
- zastosowanie VR w świecie nieizotropowym,
- nową rzeczywistość statystyczną, z udziałem geometrii,
- założenia gry VR HyperRogue, która „topi umysł” 🙂
- nauka płynąca z udziału w wirtualnym świecie.