Już wkrótce regulacje Jednolitego Rynku Cyfrowego zmienią rzeczywistość handlową. Dostępne dane statystyczne nie pozwalają jednak na pełną analizę najszybciej rozwijającej się gałęzi handlu, czyli e‑commerce. Nasze badanie umożliwi poznanie realiów e‑commerce w Polsce, jak i w UE.
Cele badania:
- przedstawienie sytuacji polskich firm zaangażowanych w e‑commerce na tle krajów UE
- identyfikacja barier po stronie przedsiębiorcy jako jednostki i po stronie firmy, a także barier strukturalnych – gospodarczych, administracyjnych, komunikacyjnych.
Rezultaty badania
- opis realiów polskiego rynku e‑commerce
- identyfikacja barier występujących na polskim rynku e‑commerce
- analiza wpływu regulacji Jednolitego Rynku Cyfrowego na polski i europejski rynek e‑commerce
- rozpoznanie zagrożeń, jakie niesie za sobą wprowadzenie regulacji Jednolitego Rynku Cyfrowego
Produkty badania
- syntetyczny raport z badania prezentujący wyniki analizy w przystępny sposób wraz
z wizualizacją danych - pogłębiony raport z badania prezentujący pełną analizę
- prezentacja ppt. ze wszystkimi wynikami badania dla współtwórców
- pakiet praktycznych rekomendacji dla firm planujących działać w e‑commerce
- informacja prasowa skierowana do mediów społecznościowych
Sposoby upowszechniania rezultatów i produktów
- rozesłanie informacji do prasy i mediach – zarówno w wersjach elektronicznych, jak i papierowych.
- upowszechnienie wśród społeczności akademickiej
Dlaczego zwracamy się do Państwa z prośbą o udział w badaniu?
Mamy nadzieję, że pomogą nam Państwo – przedstawiając historię Państwa firmy – zrozumieć sytuację polskich firm zaangażowanych w e – commerce, wraz z uwzględnieniem barier występujących na rynku.
Naszą rozmowę chcielibyśmy skupić wokół następujących zagadnień:
- opis działalności firmy (sektora działania)
- opis rozpoznania rynku, przed otworzeniem firmy
- Opis pierwszego etapu ( 1–2 lat) działalności firmy
- Opis różnic między działalnością na rynku krajowym, a na rynku międzynarodowym
- Różnice między handlem tradycyjnym a e‑commerce
- Handel elektroniczny/e‑commerce
- Opis korzyści i zagrożeń związanych z e‑commerce
- Opis umiejętności dobrego pracownika przy prowadzeniu handlu elektronicznego
- Opis planów na przyszłość firm
- Opis unikatowości oferty firmy
Liczymy, że Państwa doświadczenie pomoże nam poznać sytuację polskich firm, zaangażowanych w e‑commerce działających na rynku krajowym jak i europejskim, z perspektywy jego uczestnika.