Zaangażowanie polskich firm w e‑commerce na tle pozostałych krajów Unii Europejskiej

Już wkrót­ce regu­la­cje Jed­no­li­te­go Ryn­ku Cyfro­we­go zmie­nią rze­czy­wi­stość han­dlo­wą. Dostęp­ne dane sta­ty­stycz­ne nie pozwa­la­ją jed­nak na peł­ną ana­li­zę naj­szyb­ciej roz­wi­ja­ją­cej się gałę­zi han­dlu, czy­li e‑commerce. Nasze bada­nie umoż­li­wi pozna­nie realiów e‑commerce w Pol­sce, jak i w UE.

Cele bada­nia:

  • przed­sta­wie­nie sytu­acji pol­skich firm zaan­ga­żo­wa­nych w e‑commerce na tle kra­jów UE
  • iden­ty­fi­ka­cja barier po stro­nie przed­się­bior­cy jako jed­nost­ki i po stro­nie fir­my, a tak­że barier struk­tu­ral­nych – gospo­dar­czych, admi­ni­stra­cyj­nych, komunikacyjnych.

Rezul­ta­ty badania

  • opis realiów pol­skie­go ryn­ku e‑commerce
  • iden­ty­fi­ka­cja barier wystę­pu­ją­cych na pol­skim ryn­ku e‑commerce
  • ana­li­za wpły­wu regu­la­cji Jed­no­li­te­go Ryn­ku Cyfro­we­go na pol­ski i euro­pej­ski rynek e‑commerce
  • roz­po­zna­nie zagro­żeń, jakie nie­sie za sobą wpro­wa­dze­nie regu­la­cji Jed­no­li­te­go Ryn­ku Cyfrowego

Pro­duk­ty badania

  • syn­te­tycz­ny raport z bada­nia pre­zen­tu­ją­cy wyni­ki ana­li­zy w przy­stęp­ny spo­sób wraz
    z wizu­ali­za­cją danych
  • pogłę­bio­ny raport z bada­nia pre­zen­tu­ją­cy peł­ną analizę
  • pre­zen­ta­cja ppt. ze wszyst­ki­mi wyni­ka­mi bada­nia dla współtwórców
  • pakiet prak­tycz­nych reko­men­da­cji dla firm pla­nu­ją­cych dzia­łać w e‑commerce
  • infor­ma­cja pra­so­wa skie­ro­wa­na do mediów społecznościowych

Spo­so­by upo­wszech­nia­nia rezul­ta­tów i produktów

  • roze­sła­nie infor­ma­cji do pra­sy i mediach – zarów­no w wer­sjach elek­tro­nicz­nych, jak i papierowych.
  • upo­wszech­nie­nie wśród spo­łecz­no­ści akademickiej

Dla­cze­go zwra­ca­my się do Pań­stwa z proś­bą o udział w badaniu? 

Mamy nadzie­ję, że pomo­gą nam Pań­stwo – przed­sta­wia­jąc histo­rię Pań­stwa fir­my – zro­zu­mieć sytu­ację pol­skich firm zaan­ga­żo­wa­nych w e – com­mer­ce, wraz z uwzględ­nie­niem barier wystę­pu­ją­cych na rynku.

Naszą roz­mo­wę chcie­li­by­śmy sku­pić wokół nastę­pu­ją­cych zagadnień:

  • opis dzia­łal­no­ści fir­my (sek­to­ra działania)
  • opis roz­po­zna­nia ryn­ku, przed otwo­rze­niem firmy
  • Opis pierw­sze­go eta­pu ( 1–2 lat) dzia­łal­no­ści firmy
  • Opis róż­nic mię­dzy dzia­łal­no­ścią na ryn­ku kra­jo­wym, a na ryn­ku międzynarodowym
  • Róż­ni­ce mię­dzy han­dlem tra­dy­cyj­nym a e‑commerce
  • Han­del elektroniczny/e‑commerce
  • Opis korzy­ści i zagro­żeń zwią­za­nych z e‑commerce
  • Opis umie­jęt­no­ści dobre­go pra­cow­ni­ka przy pro­wa­dze­niu han­dlu elektronicznego
  • Opis pla­nów na przy­szłość firm
  • Opis uni­ka­to­wo­ści ofer­ty firmy

Liczy­my, że Pań­stwa doświad­cze­nie pomo­że nam poznać sytu­ację pol­skich firm, zaan­ga­żo­wa­nych w e‑commerce dzia­ła­ją­cych na ryn­ku kra­jo­wym jak i euro­pej­skim, z per­spek­ty­wy jego uczestnika.

Scroll to Top