#21 The secrets of eye-tracking

The twen­ty-first epi­so­de of the „Efekt Sie­ci” pod­cast is devo­ted to the metho­do­lo­gy of oph­thal­mic exa­mi­na­tion, the tech­ni­cal aspects of the exa­mi­na­tion and its appli­ca­tion in vario­us are­as of eve­ry­day life.

The expert in the conver­sa­tion with Dr. Justy­na Pokoj­ska is Dr. hab. Tomasz Gac­kow­ski (Facul­ty of Eco­no­mic Scien­ces UW), who answers questions abo­ut:
- the cogni­ti­ve value of eye-trac­king rese­arch,
- pro­ces­ses that use human eye trac­king,
- the risks and bene­fits of this method for con­su­mers,
- are­as (out­si­de mar­ke­ting) whe­re eye-trac­king is used as a tool (not neces­sa­ri­ly research).

Share

„Bada­nia oku­lo­gra­ficz­ne są klu­czo­wym narzę­dziem do okre­śla­nia przy­ja­zno­ści róż­ne­go rodza­ju inter­fej­sów tech­no­lo­gicz­nych. To zna­czy jeste­śmy na pod­sta­wie badań oku­lo­gra­ficz­nych, któ­re może­my robić w mode­lu sta­cjo­nar­nym, czy­li takim, kie­dy ktoś sie­dzi i patrzy na okre­ślo­ny moni­tor, ale tak­że i w mode­lu mobil­nym, gdy nasza rze­czy­wi­stość jest jed­ną wiel­ką sce­ną, któ­rą bada­my. Jeśli nie mamy ogra­ni­czeń co do miej­sca i cza­su reali­za­cji takie­go bada­nia, to jeste­śmy w sta­nie moni­to­ro­wać oczy naszych respon­den­tów w dowol­nych warun­kach (…) W tym miej­scu, gdzie mamy ziden­ty­fi­ko­wa­ne fik­sa­cje oku­lo­graf mówi nam, że wystą­pił atrak­tor, wzrok spo­czął na okre­ślo­ną ilość cza­su. Kapi­tal­ną infor­ma­cją są saka­dy – pozwa­la­ją okre­ślić np. sku­tecz­ność marki”.

― Dr. hab. Tomasz Gac­kow­ski, Facul­ty of Jour­na­lism, Infor­ma­tion and Biblio­lo­gy, Uni­ver­si­ty of Warsaw

Listen to the podcast on your favorite platform

More podcasts

Z dr. Michałem Boni i Bartoszem Ślosarskim o państwie 4.0 i datafikacji.
Z prof. Joanną Siwińską-Gorzelak i dr Katarzyną Nosalską o przemyśle 4.0 i rewolucji technologicznej.
Z Jowitą Michalską i prof. Magdaleną Słok-Wódkowską o globalizacji 4.0 i regulacjach.
Z dr Justyną Godlewską-Szyrkową i dr. Dawidem Szarańskim o pracy 4.0 i kluczowych kompetencjach.
Z Filipem Konopczyńskim i dr. Wojciechem Hardym o konsumpcji 4.0 i rozwoju genAI.
Z Katarzyną Szymielewicz i dr Joanną Mazur o rynku 4.0 i platformach cyfrowych.
Tematy: platforms
Scroll to Top