#41 Remote academy

The topic of the fifte­enth epi­so­de of the second season of the „Efekt Sie­ci” pod­cast is remo­te lear­ning and rese­arch on remo­te edu­ca­tion during a pan­de­mic. Sin­ce spring, we have made a quan­tum leap in remo­te lear­ning – accor­ding to the Inde­pen­dent Stu­dents» Asso­cia­tion, even befo­re the sum­mer vaca­tions as many as 70% of stu­dents par­ti­ci­pa­ted in remo­te clas­ses con­duc­ted in the form of cor­re­spon­den­ce, i.e. via e‑mails with the tutors. What does it look like today and what do the survey results say?

Expert know­led­ge and fin­dings from the report „Remo­te lear­ning. Taming the (un)known” sha­res Dr. Joan­na Mazur, a DELab UW ana­lyst who answers Dr. Justy­na Pokoj­ska’s questions abo­ut:
- conc­lu­sions from the stu­dies revie­wed,
- „sta­te” of remo­te edu­ca­tion after near­ly a year of trans­i­tio­ning to the new mode,
- the most effec­ti­ve forms of distan­ce lear­ning and the fac­tors that deter­mi­ne its suc­cess,
- the big­gest advan­ta­ges of remo­te lear­ning,
- the chal­len­ges that remo­te edu­ca­tion cre­ates,
- the way a new form of teaching deals with ine­qu­ali­ty,
- the issue of per­so­na­li­za­tion in teaching and indi­vi­du­ali­zed cour­ses tailo­red to the needs of lear­ners, and the oppor­tu­ni­ties and thre­ats the model cre­ates for the modern academy.

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email
„Coraz waż­niej­szą rolę w zdal­nym naucza­niu odgry­wa też jak zapla­no­wa­ne, jak pomy­śla­ne są inte­rak­cje. Zarów­no, jeśli cho­dzi o spo­tka­nia, któ­re odby­wa­ją się syn­chro­nicz­nie, jak i jeże­li cho­dzi o mate­ria­ły do pra­cy asyn­chro­nicz­nej, czy­li jakiś feed­back, któ­re­go pro­wa­dzą­cy udzie­la­ją stu­den­tom, jakie­goś rodza­ju pró­ba wpro­wa­dza­nia ele­men­tów inte­rak­cji (…) Dosyć jed­no­znacz­nie wyni­ka to z badań, któ­re zosta­ły prze­pro­wa­dzo­ne, że zarów­no pro­wa­dzą­cy, jak i stu­den­ci odczu­wa­ją naucza­nie zdal­ne jako bar­dziej cza­so­chłon­ne, pra­co­chłon­ne. Wyda­je mi się, że kwe­stia pra­co­chłon­no­ści i cza­so­chłon­no­ści zdal­ne­go naucza­nia wią­że się też z tą koniecz­no­ścią przy­go­to­wy­wa­nia zajęć w tym for­ma­cie po raz pierwszy.

― Dr. Joan­na Mazur, DELab UW, Facul­ty of Law, UW

Listen to the podcast on your favorite platform

More podcasts

With Prof. Katarzyna Śledziewska and Prof. Renatą Włoch about the competences of the future based on Eurostat data.
With Prof. Michał Krawczyk (WNE UW) about a project exploring EU sentiment.
Scroll to Top