Spotkanie poświęciliśmy badaniom prof. dr Laury Vandenbosch nad wpływem mediów na samopostrzeganie młodych odbiorców. W dzisiejszym społeczeństwie młodzi ludzie poświęcają niekiedy więcej czasu w mediach (cyfrowych) niż na sen czy naukę. Większość treści telewizyjnych, które młodzież ogląda, obfituje w idealny obraz dziewczyn i przystojnych chłopaków. Podobnie, influencerzy, których młodzi odbiorcy śledzą i rozmowy, które prowadzą w mediach społecznościowych – często zawierają komunikaty związane z wyglądem. Wiedząc, że znaczna część młodych kobiet i mężczyzn zmaga się ze swoim wyglądem, taka interakcja z mediami może być problematyczna.
Podczas seminarium dokonaliśmy przeglądu najnowszych badań dotyczących tego, kiedy i w jaki sposób komunikaty odnośnie wyglądu w mediach społecznościowych i telewizji wpływają na obraz ciała młodzieży. Ponadto prelegentka poruszyła zagadnienie ruchu body positivity i jego potencjału, by wzmocnić u młodzieży pozytywny obraz ciała.