This paper studies the determinants of the voluntary provision of user-generated (online) content. Using data from the largest fanfiction website, we find that writers respond differently to the new original material: conditional on text length, writing times increase for the average writer and even more for the elite of prolific writers. We explain this finding with quality concerns. In addition, we find supportive evidence that community feedback encourages first-time contributors to continue publishing. For more established writers, we find that community feedback has a rather dampening effect on text lengths and writing times. Overall, these effects are more pronounced for high-quality community feedback («reviews») compared to low-quality community feedback («following», «favoriting»).
The role of external stimuli and peer feedback in user-generated content production: Evidence from fanfiction
2022-03-09
13:00
- ONLINE
- Angielski
Prelegenci

dr Hendrik Sonnabend
FernUniversität in Hagen
Obejrzyj nagranie Seminarium
Cykl anglojęzycznych spotkań, w trakcie których prezentowane są wyniki badań z obszaru cyfryzacji, prowadzonych przez badaczy i badaczki z krajów Unii Europejskiej.
Seminaria są doskonałą okazją, by poznać tematy podejmowane na zagranicznych uczelniach oraz podyskutować o nich zaproszonymi gośćmi. Dzięki interaktywnej formie stanowią również szansę na budowanie współpracy pomiędzy polskimi i zagranicznymi ośrodkami naukowymi. Dotychczasowe seminaria można znaleźć na stronie DELab UW.


FernUniversität in Hagen