Konferencja „GRA O METROPOLIĘ – JAKIE MODELE BIZNESOWE SPRAWDZĄ SIĘ W MIASTACH PRZYSZŁOŚCI?” w ramach projektu SharOn

Zwięk­sze­nie mobil­no­ści, to jed­no z głów­nych wyzwań z jakim od lat mie­rzą się zarów­no metro­po­lie, jak i mniej­sze mia­sta aby stać się zrów­no­wa­żo­ny­mi, kon­ku­ren­cyj­ny­mi miej­sca­mi do życia dla swo­ich miesz­kań­ców. Wie­le pol­skich miast nie może pora­dzić sobie z coraz więk­szym ruchem samo­cho­do­wym, nie­wy­daj­nym trans­por­tem publicz­nym oraz efek­ta­mi złe­go pla­no­wa­nia prze­strzen­ne­go. Skut­ki tych pro­ble­mów odczu­wa­my w posta­ci smo­gu, godzin spę­dzo­nych w kor­kach oraz widzi­my w nie­chlub­nych sta­ty­sty­kach wypad­ków drogowych.

Szan­sę na popra­wę tej sytu­acji eks­per­ci upa­tru­ją w roz­wo­ju nowych tech­no­lo­gii, mode­li biz­ne­so­wych oraz nur­tów eko­no­micz­no-urba­ni­stycz­nych zwią­za­nych z kon­cep­cją smart city. Już dziś na uli­cach naszych miast widzi­my rosną­cą obec­ność alter­na­tyw­nych mode­li trans­por­to­wych opar­tych na apli­ka­cjach mobil­nych. Jed­nak aby w peł­ni wyko­rzy­stać moż­li­wo­ści pły­ną­ce ze smart city mia­sta muszą pod­jąć wysi­łek stwo­rze­nia inte­li­gent­nych sys­te­mów trans­por­to­wych, któ­re spra­wią, że komu­ni­ka­cja sta­nie się bez­piecz­na, szyb­ka, tania i bez­piecz­na dla śro­do­wi­ska. Czy nasze wła­dze lokal­ne, przed­się­bior­stwa, w tym eko­sys­tem star­tu­po­wy są na to goto­we? O tym pro­ble­mie chcie­li­by­śmy pody­sku­to­wać z Pań­stwem już 29 paź­dzier­ni­ka w DELab UW!

Efek­tem nasze­go spo­tka­nia będzie roz­po­czę­cie prac nad reko­men­da­cja­mi odno­śnie kształ­to­wa­nia kwe­stii doty­czą­cych mobil­no­ści w pol­skich mia­stach. Reko­men­da­cje te przed­sta­wi­my przed­sta­wi­cie­lom władz War­sza­wy oraz władz cen­tral­nych w trak­cie kolej­nej deba­ty pod koniec listopada.

Na spo­tka­nie zapra­sza­my zarów­no przed­się­bior­ców z branż zwią­za­nych z kon­cep­cją smart city i mode­la­mi biz­ne­so­wy­mi sha­ring eco­no­my jak i miesz­kań­ców zain­te­re­so­wa­nych roz­wo­jem nasze­go miasta.

Pre­le­gen­ci:

Mar­cin Koro­lec, Fun­da­cja Pro­mo­cji Pojaz­dów Elek­trycz­nych

Praw­nik, wie­lo­let­ni pra­cow­nik admi­ni­stra­cji pań­stwo­wej. Był Peł­no­moc­ni­kiem Rzą­du do spraw poli­ty­ki kli­ma­tycz­nej, przez dwa lata peł­nił funk­cję Mini­stra Środowiska

Łukasz Puchal­ski, Dyrek­tor Zarzą­du Dróg Miej­skich w War­sza­wie

Urzęd­nik samo­rzą­do­wy z kil­ku­na­sto­let­nim sta­żem, dyrek­tor Zarzą­du Dróg Miej­skich w War­sza­wie i Peł­no­moc­nik Pre­zy­den­ta m.st. War­sza­wy ds. komu­ni­ka­cji rowerowej.

Anna Romań­ska, EY

Lider ds. roz­wo­ju usług ener­ge­tycz­nych i mediów w Euro­pie Środ­ko­wej, Wschod­niej i Połu­dnio­wo-Wschod­niej oraz Azji Środkowej.

Bar­tosz Kwiat­kow­ski, driv2e

Pre­zes driv2e, plat­for­my do zarzą­dza­nia usłu­ga­mi łado­wa­nia samo­cho­dów elek­trycz­nych. Eks­pert w dzie­dzi­nie inno­wa­cji oraz ryn­ku ener­gii, współ­au­tor rapor­tu PwC „(Współ)dziel i rządź”.

Bar­tosz Domi­niak, Smart City Blogger&Expert

Nie­za­leż­ny kon­sul­tant i eks­pert ds. roz­wo­ju inte­li­gent­nych miast. Od 2015 roku pro­wa­dzi pro­jekt Smart City Blog. Wie­le lat pra­co­wał w insty­tu­cjach publicz­nych cen­tral­nych i samorządowych.

Michał Micha­lak, SCROOT

Przed­się­bior­ca, zało­ży­ciel spół­ki SCROOT – sys­te­mu umoż­li­wia­ją­ce­go podró­żo­wa­nie po mie­ście sku­te­ra­mi. Od wie­lu lat zwią­za­ny z bran­żą informatyczną.

Mar­ty­na Aben­drot-Miłuń­ska, Mana­ging Direc­tor PTV CEE PTV GROUP 

Czło­nek zarzą­du pol­skie­go oddzia­łu PTV GROUP. Eks­pert w zakre­sie mobil­no­ści. Reali­zo­wa­ła jed­ne z naj­więk­szych wdro­żeń inte­li­gent­nych sys­te­mów trans­por­to­wych w Polsce.

Jakub Jani­szew­ski, pro­wa­dzą­cy

Dzien­ni­karz TOK FM, pro­wa­dzą­cy audy­cję „Połą­cze­nie”.

Wię­cej infor­ma­cji na stro­nie pro­jek­tu.

Scroll to Top