Abstrakt wystąpienia:
„Oszacowujemy zmiany w dostępności tytułów Netflixa (extensive margin) oraz liczby kliknięć przypadających na każdy z nich (intensive margin) za pomocą nowego zbioru danych zawierającego informacje o ofercie i oglądalności Netflixa w 20 krajach. Nasze wyniki wskazują, że model grawitacyjny handlu jest w stanie objaśnić tak dostępność jak i kliknięcia na treści Netflixa. W szczególności, pokazujemy, że osoby korzystające z Netflixa mają silne preferencje względem rodzimych produkcji. Ponadto, szczegółowe informacje o filmach i serialach dają nam wyjątkową okazję oszacować znaczenie jakości dla kształtowania się oglądalności Netflixa. Oceny niezależnych oglądających oraz wiek produkcji odgrywają kluczowe role dla oglądalności tytułów. Wreszcie, własne produkcje Netflixa (tzw. Originals) przyciągają nieporównywalnie więcej osób zainteresowanych”.