Kolejne seminarium poświęciliśmy badaniu dr. Reinholda Keslera nad wpływem ATT na praktyki zbierania danych przez twórców aplikacji i strategie monetyzacji.
Ostatnie lata charakteryzowały się wieloma regulacjami dotyczącymi prywatności w związku z obawami dotyczącymi gromadzenia i wykorzystywania danych. Jednym z ostatnich przykładów jest zmiana prywatności wprowadzona przez Apple, która wymaga wyraźnej zgody użytkownika na bycie śledzonym przez aplikację w sieci, zwana App Tracking Transparency (ATT). Chociaż funkcja ta ma na celu ochronę prywatności użytkowników, oczekuje się również, że zmniejszy ona skuteczność reklamy ukierunkowanej, co może skłonić twórców aplikacji do zwrócenia się w stronę alternatywnych źródeł przychodów.
Nasz ekspert przedstawił wyniki analizy porównawczej aplikacji dostępnych w App Store firmy Apple z ich odpowiednikami w Google Play Store. Dzięki temu zbadał empirycznie wpływ ATT na praktyki zbierania danych przez twórców aplikacji i strategie monetyzacji, rzucając tym samym światło na kompromis pomiędzy prywatnością a gospodarką danymi.