Infodemia, z racji coraz większej liczby fałszywych wiadomości, rozprzestrzeniających się w sieci z niewiarygodną prędkością, pozostaje w rozkwicie. Zwiększająca się liczba fake newsów wpływa z kolei na nastroje społeczne. Czy da się mierzyć ten wpływ?
O tym, czy pandemia i infodemia wpłynęły na nasze nastroje i opinie dotyczące szczepionek oraz Unii Europejskiej i czy w ogóle da się to jakoś zbadać opowiada prof. Michał Krawczyk z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW, opowiadając o międzynarodowym projekcie badawczym finansowanym przez VolkswagenStiftung, a przy okazji na pytania dr Justyny Pokojskiej o:
- źródło pomysłu na zajęcie się badaniem nastrojów
- powody, dla których badanie tego zagadnienia jest ważne,
- sposoby i metody, z pomocą których można mierzyć postawy i nastroje,
- kraje, które, poza Polską, biorą udział w projekcie,
- wpływ mediów na kreowanie naszych nastrojów dotyczących kluczowych zagadnień,
- badanie fake newsów związanych z Unią Europejską,
- założenia eksperymentów terenowych, przewidzianych w projekcie,
- potencjalnych uczestników badania,
- przewidywania na temat jego wyników.