Tematem dziewiętnastego odcinka drugiego sezonu podcastu „Efekt Sieci” są start-upy. Historii Marka Zuckerberga, twórcy kultowego Facebooka, nie trzeba dziś chyba nikomu przedstawiać. Jego studencki start-up, bo tak należałoby nazwać stworzona przez niego platformę społecznościową, powstał w 2004 roku podczas studiów Marka na Harvardzie. Dziś korzystają z niego prawie 2 mld osób dziennie. Czy możemy oczekiwać podobnego sukcesu autorstwa studentów UW?
Wiedzą ekspercką i swoim bogatym doświadczeniem w zakresie mentoringu start-upów dzieli się Aleksandra Woźniak (Inkubator UW), odpowiadając na pytania dr Justyny Pokojskiej o:
- świetnie rokujące start-upy studentów UW,
- popularność tej formy wkraczania do świata biznesu wśród studentów,
- drogę od pomysłu na biznes do jego realizacji,
- wsparcie instytucjonalne w procesie zakładania własnej firmy – z kim student może skonsultować swój pomysł?
- sposoby weryfikacji idei – jak poznać, że pomysł jest wart zrealizowania, a co ważne – możliwy do wdrożenia,
- źródła, z których młodzi ludzie mogą pozyskać środki na realizację innowacyjnych idei,
- różnice między studenckimi i „dorosłymi” start-upami.