W rozmowach, których mamy okazję słuchać w ramach podcastu, najczęściej skupiamy się na polskiej perspektywie i osiągnięciach polskich badaczy. Tymczasem – jak z analogicznymi zagadnieniami – edukacją, badaniami i wyzwaniami cyfryzacji – radzą sobie amerykańskie uczelnie, które stawiamy za wzór?
Gościem dr Justyny Pokojskiej jest prof. Randy Boyle z Weber State University , wizytujący Uniwersytet Warszawski w ramach stypendium Fulbrighta, który przy okazji opowiadania o tym, jak uniwersytety w USA przygotowują się do nadchodzącej rewolucji technologicznej dostarcza diagnozę ostatnich trzech dekad polskiej transformacji, także tej cyfrowej, a także mówi o:
– amerykańskim modelu kształcenia,
- porównaniu polskiego i amerykańskiego sposobu uczenia studentów,
- kluczowych kompetencjach przyszłości, które nabywają studenci w USA,
- sposobach, w jaki amerykańskie uczelnie (nie) poradziły sobie z pandemią COVID-19,
- demokratyzacji światowej edukacji,
- sposobach na uniknięcie urynkowienia uczelni,
- diagnozie polskich studentów,
- kierunkach, w jakich powinna iść polska edukacja oraz kluczowych kompetencjach, jakich powinny uczyć uniwersytety,
- przewadze polskich studentów i samej Polski na tle innych krajów.