W kolejnym odcinku powracamy do tematu wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w nauce oraz tego, co jako naukowcy możemy wykorzystać VR. Poprzedni odcinek do wysłuchania na naszej stronie.
O VR-ze w kontekście metawersum i konsekwencjach zanurzenia użytkowników w wirtualnym świecie opowiada dr Dorota Celińska-Kopczyńska (Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego), odpowiadając na pytania dr Justyny Pokojskiej o:
- konsekwencje obecności użytkowników w wirtualnym świecie,
- poruszanie się bez mentalnego obrazu przestrzeni, czyli bez emulacji ruchu,
- obszary, w których można bezpiecznie wykorzystać VR
- infrastrukturę technologiczną, niezbędną do udźwignięcia VR‑u i główne hamulce rozwoju,
- obszary, w których VR może pomóc rozwiązywać problemy,
- zastosowanie VR w epidemiologii,
- założenia deepmotion,
- kognitywistyczne trudności związane z VR,
- kierunki, w których podążać będzie wirtualna rzeczywistość,
- doświadczenia graczy HyperRogue’a.